terça-feira, 28 de dezembro de 2010

NUCLEAR FRÖST INTERVIEW-2010(PORTUG)


Para encerrar o ano de 2010 com chave de chumbo!!!!!!!!!
Pra vocês agora uma entrevista com a furiosa banda Metal Crust ; NUCLEAR FRÖST!!!
Respondida pelo baixista Edoom....
Sem mais delongas.....vamos lá!!!

01-Então…para começar gostaria que vocês nos dissessem o que mais os motivou a formar a NUCLEAR FRÖST ??? como surgiu a idéia inicial....primeiros sons...etc etc....??
EDOOM=A idéia inicial era fazer um Dark 80 nem tocar ao vivo só gravar mesmo,isso porque estavamos envolvidos com outras bandas , montei a Nuclear em 06 e chamei o Thomas (d) logo após para fazer esse projeto, mas só fomos tocar mesmo em 07 qdo a Gabi (v) e o guitarrista da época Fred entraram na banda, a essa altura do campeonato já era banda mesmo e a vontade foi de fazer um hardcore crust que é o que curtiamos mais na linha de ANTI –CIMEX, SVART PARAD !! aí saímos fazendo barulho, tínhamos 6 sons apenas e gravamos a demo tapeD-BEAT WAR 83 logo após a primeira gig, tudo foi bem rápido e em menos de 2 meses.
A banda fez o primeiro ensaio num sábado já tocamos no domingo e gravamos no outro mês, tosqueira do caralho mais foi assim
bem rápido que fizemos as coisas acontecerem.

02- Porquê “ NUCLEAR FRÖST ” ??
EDOOM= Nuclear Frost não é uma junção de Nuclear Assault e Celtic Frost como as pessoas pensam haha !!
É o seguinte o “frio nuclear” é a primeira etapa do “inverno nuclear” que é a conseqüência de uma guerra atômica ou seja
Todo resíduo de destruição, poeira , radiação e assim por diante sobe até a camada de ozônio impedindo do sol entrar no planeta
deixando a Terra Negra e fria por meses, aí tive essa idéia de tirar o nome da banda, o restante da conseqüência apocalíptica
que acontecerá com o planeta é que quando a poeira abaixar já vai ter destruído toda a camada de ozônio e os raios ultra violetas
penetrarão e o calor será imenso terminado de destruir a população , isso se o “frio nuclear” não matar todos antes , é triste né mano mais é verdade, e não é ficção cientifica isso esta no livro “ O INVERNO NUCLEAR”.


03- Ouvindo o som de vocês nota-se diversas influências especificas de bandas punks e metal dos anos 80...com algumas pitadas noventistas também.....quais são as bandas que mais piram suas mentes?? Quais as maiores influências sonoras para a NUCLEAR FRÖST ??
EDOOM=Sem dúvida nenhuma ANTI CIMEX, SVART PARAD, VOIVOD, AMEBIX, DISCHARGE, VENOM, temos também essa pitada de death metal noventista nas músicas novas que vai sair no cd “Nuclear winter Gloom” que lembra um pouco de AUTOPSY e tal mais a base é totalmente 80.

04- O que relatam em suas letras ?? e o que pretendem com elas ?? como é também o processo musical de cada som?? Há um integrante que trabalha sozinho nas composições ou o processo de composição é em conjunto ?? com todo mundo colaborando com a parada??
EDOOM=Então Fofão no começo até agora fiz em torno de 90 % das músicas e letras e artes, mais funciona da seguinte forma, chego com os sons e peço a opinião de todos, e assim vai sendo feito mudanças ou conserva como esta a música, nunca foi imposto a banda que os sons seriam de determinado jeito só quando o pessoal aprova as músicas é que tocamos e gravamos, todos aparecem com letras e sempre contribuem com idéias, e as letras em sua maioria relatam cenas de guerra e atrocidades, algumas falam de armamento. mais sempre com um ideal antimilitarismo.

05- Sei que vocês lançaram um CD-R pela MORBID MASSACRE Records anos atrás e na seqüência também pelo mesmo selo um split 7” EP com a SECRET SECT....O que pode nos dizer sobre esses lançamentos?? Como rolou o contato...os convites e tals.....e como foi a repercussão desses trampos para a banda??
EDOOM= Muito obrigado pela pergunta vai ser bem esclarecedor essa resposta para que todos saibam o quanto é “RIPP OFF” o dono da MORBID MASSACRE RECORDS que chama JOEY que é o baterista do SECRET SECT, pra começar foi feito o convite por myspace
gravamos os sons em 2008 mandamos e ficamos um ano aguardando chegar 100 eps que é a cota da nuclear frost, ele mandou 25 cópias e não mandou as outras 75 isso no começo de 2009, já estamos no final de 2010 e ele alega que não tem dinheiro para mandar nossas cópias,
só que eles o SECRET SECT estavam fazendo várias gigs com bandas como HELLBASTARD e não tem desculpa dois anos de enrolação é demais, fora isso ele também já fez isso com o pessoal do DARGE e outras pessoas, pilantra demais esse cara, é bom eu nem trombar esse mano senão arrebento a cara dele, filho da puta do caralho !!! .......... JOEY / MORBID MASSACRE FUCK OFF !!!

06-Ouvi que um tempo atrás o selo Japonês SPEEDSTATE Records de minha amiga Shoko,iria lançar um CD de vocês ???.....não chegou a sair???......e diga como foi o eskema com selo do Peru BARRICADA Records ???? Devo enfatizar que lancei 3 trabalhos com o o amigo Toto e puta o cara é muito responsa nas paradas!!!.....esse CD da BARRICADA é o mesmo que seria lançado pela SPEEDSTATE ??? ou não? É outra parada???......
EDOOM=Na verdade ainda não apareceu proposta do selo Speedstate records.
Sempre ouvimos falar muito bem da Barricada discos e quando o TOTO entrou em contato feito via myspace
fizemos as gravações e mandamos o material agora estamos no aguardo.

07-Como vêem a cena underground Paulista hoje ?? o que mais agrada vocês....e o que não agrada atualmente ??
EDOOM= A cena paulista ta indo pra frente, estão surgindo muitas bandas boas por aqui e também no resto do Brasil,
As gigs estão rolando, o único problema de SP ainda são as casas de Show que praticvamente não existem, nós temos que eu me recorde na ativa o Noise Terror, o Caffeíne e o Fomigueiro, tem também o 7 beer só que rola mais bandas de metal nesse pico , mas no interior rola uns sons tb o bom é que o pessoal tá bem junto, mais é assim né mano um corre aqui um corre ali e sai uma gig haha !

08-Porra,eu poderia falar muito de como achei MUITO foda o evento em Pirituba no Covil 360....em TODOS os aspectos.............Mas deixo a bola pra vocês aqui agora....eai ??? o que acharam do evento ??? e daquelas duas noites infernais?????????
EDOOM=Na minha opinião e tenho certeza que na opinião de muitos aqui em SP, foi o melhor fds do ano, puta gigs memoráveis, o mais legal de tudo além das bandas é que não saiu nenhum tipo de briga coisa que a até 5 anos atrás tinha muito,isso entre headbangers x punks x crusties X anarco punks x raw punks e na gig foi de boa né nenhum tumulto e rolou muito respeito sem contar que a casa teve lotação máxima tendo até que fechar o portão, achei perfeito tudo o que aconteceu naquele fds.

09-Os membros da NUCLEAR FRÖST são os mesmos desde o inicio ?? se sim=qual é o segredo ou a fórmula que vocês utilizam para não deixar que as coisas corriqueiras da vida e da rotina acabem atrapalhando o processo da parada enquanto banda?? E ainda....os membros da NUCLEAR FRÖST além da banda fazem outras atividades no meio underground??? Tipo tocam em outras bandas ou projetos?? Editam zines?? Etc etc etc..........???? vi que o Edoom curte uma pá de som Gothic Rock ,Post punk também,você já tocou,toca ou ainda vai tocar em uma banda nessa linha???????
EDOOM=A única alteração que tivemos na banda foi que o guitarrista Fred saio após a segunda demo cd-r ( winter bombs 83)
e entrou o Fejão , essa formação vai ficar até o fim , se alguém sair provavelmente a banda acaba, isso devido as afinidades e principalmente amizade que temos, essa é a fórmula para não deixarmos que a rotina da vida interfira na banda, sempre damos um jeito quando acontece algum empecilho por que todos da banda gostam de fazer barulho, e nossa vida é meio que isso trampar e tocar. com relação a outras bandas já tive e toquei em algumas diferentes que o Nuclear, tocava no Breakdown (thrash metal), Rot ( grind) Nebulizer (crossover) que esta na ativa ainda e no Concrete Hammer que era um projetão que fiz com o pessoal do Letargia. montei com o Bonga da banda Kroni o Hammer of Doom que é na linha de DEVIATED INSTINCT e AXEGRINDER o Thomas também participa. e temos planos inclusive vamos começar a ensaiar eu a Gabriela e o Thomas uma banda dark 80 na linha de CHRISTIAN DEATH, ESPECIMEN, BAUHAUS e assim vai.
A Gabriela tocava em uma banda de grind hardcore chamada CPA , o Thomas tocava no Under Attack ( thash metal e e no CPA também) e também tem uns projetos que parece que vão sair pro ano que vem, o Fejão toca no Peligro (metal punk) além de ter feito parte de uma banda chamada Terrorismo Sonoro e também tem um projeto eletrônico bem legal com o pessoal de Itapetininga que fica aqui no interior de SP.


10-Falar de futuro as vezes é uma merda mas........quais são os próximos passos para a NUCLEAR FRÖST ????? Gravações,lançamentos,gigs...........etc????????
EDOOM= estamos aguardando sair esse disco pela Barricada Discos do Peru e se der tudo certo vamos lançar para o mês de março/abril um cd pela Terroten records do Rénan Favaro do RS, mais vamos aguardar os acontecimentos, como você memso disse uma merda falar do futuro hahaha !!.

11-E é claro.....não podia deixar de perguntar,qual a expectativa quanto ao TRIBUTO BRASILEIRO AO DISCHARGE pra vocês ???????
EDOOM=Cara estamos muito ansiosos para esse lançamento, o mais importante é saber que esse sonho vai ser realizado,
são tantas bandas legais participando desse tributo e é muito importante para manter a cena cada vez mais unida, ainda mais como um material como esse, esperamos que todos curtam.

12-Então é tipo isso aí!!! Deixo o espaço para acresecentarem tudo o que quiserem!!!!!!
Na paz!! É nóis!!!
EDOOM=Primeiro de tudo agradecer a você pela iniciativa de fazer esse web zine e também pelo convite, foi uma honra pra nós da Nuclear Frost participarmos disso !!, agradecemos também a todas as bandas e pessoas que de alguma forma contribuem para que cada vez mais seja rompida essa barreira de preconceito. Tanto bangers quanto punks temos que lutar não entre si mais sim contra o fascismo que existe na própria sociedade que através de valores morais e religiosos nos prendem e nos corrompem desde criança, quem cria pensa, quem pensa sobrevive, e é isso que estamos fazendo ,participando ativamente de eventos tanto tocando quanto criando zines ou até mesmo freqüentando as gigs !!

Fofão, muito obrigado pela força e pelo que você esta fazendo diariamente nessa luta no underground.

http://www.myspace.com/nuclearfrost83


NOTA NOTA NOTA NOTA =

O CD DA NUCLEAR FRÖST " NUCLEAR WINTER GLOOM " JÁ FOI LANÇADO PELO SELO PERUANO BARRICADA DISCOS!!!
AQUI NO BRASIL VOCÊ PODE CONSEGUIR O CD DIRETAMENTE COM A BANDA!!
OU ESCREVA PARA O SLO BARRICADA EM =
http://www.myspace.com/barricadadiscos

KONTATTO INTERVIEW (PORTUG)


Entrevista e Tradução por Fofão especialmente para ser publicado no zine do grande amigo Ricardo Chakal :
VISUAL AGRESSION Número 04.
Para conseguir uma cópia do zine escreva para :
ricardothrasher@hotmail.com

A KONTATTO é uma banda da Itália,que está na ativa desde 1998 ,com uma linha de frente forte,contando com o grande amigo Koppa,que é também um grande batalhador da cena undergound na Europa,e não apenas ele,todos os membros da KONTATTO estão envolvidos em outros trabalhos no meio alternativo também,além da KONTATTO,e além dos membros tocarem em outras bandas como GIUDA,CAMPUS STERMINII e DEATH FROM ABOVE,por exemplo,Koppa organiza tours para diversas bandas,trabalha em um selo ,a AGIPUNK records....etc,etc,etc.....sobre tudo isso e muito mais,você vai conhecer agora! Nesta entrevista feita,onde todos os 5 membros respondem!!!
Respondendo :
MT: Mit, vocal
K: Koppa, guitarra e vocal
F: Febo, guitarra
A: Ago, baixo
M: Marziona, Bateria

01-Então,eu sei que vocês estão na ativa desde 1998,algo como 12 anos agora....e olhando para o passado,o que vocês acham que realmente mudou na banda....quero dizer em todos os sentidos,o que mudou para melhor...ou se tornou mais fácil para fazer....quais são as prinicipais diferenças de quando vocês começaram a tocar com a KONTATTO até hoje??
K:Sim,nós começamos há um bom tempo atraz e tivemos que encarar muitas mudanças na formação,Quando nós começamos a tocar,nós éramos em primeiro lugar uma banda diferente,Eu sou o único membro original do primeiro line up.Naquele tempo queríamos tocar Punk Crúzão como DISORDER,DISCHARGE,WRETCHED e VARUKERS.Nós não ligávamos muito para qualidade das gravações e nossas capacidades.Então crescemos e colocamos as pessoas certas nos instrumentos e hoje eu acho que estamos todos satisfeitos em relação à música que estamos fazendo.Quando começamos a cena Crust era muito pequena na Itália,mas agora não podemos negar que está muito boa,com muitas boas bandas e é bem mais fácil se organizar um gig por exemplo,especialmnte agora que somos uma das bandas mais conhecidas no nosso país.
Você sabe,no inicio éramos apenas cinco garotos tocando música crua ,agora 12 anos depois,as pessoas tiveram a chance de nos ver crescendo e nunca se rendendo perante as dificuldades.Então eu posso dizer que todos nós mudamos um pouco e temos mais cuidado e carinho em relação aos shows que tocamos e a qualidade dos discos porquê eu acho que tocar fudidamente bêbado no palco e gravar discos que soam como merda é falta de respeito aos garotos que vem assisitir nosso show e também para os que compram nosso material pelo mundo,Então talvez,agora somos mais responsáveis e pessoas mais fortes do que éramos anos atraz.
F: Koppa já mencionou no que mudamos para melhor e ele está certo.A única coisa que se tornou pior são as centenas de quilômetros que separam agente.Nós morávamos bem perto um do outro no inicio,mas agora que alguns se mudaram para outras cidades,nós temos que andar muito para se encontrar,ensaiar e etc....Então talvez seja apenas uma distância física,somos muito amigos como sempre e é sempre estamos felizes de ir encontrar uns aos outros!
M:Eu entrei apenas em 2004 e acho que vivi a verdadeira virada da banda.Eles me convidaram porquê por alguns anos Koppa foi para a bateria apenas para manter a banda viva,o que realmente funcionou.Mas ele não pôde manter isso como ele queria com as novas sonoridades e idéias,Eu entrei para tocar a bateria e trazer uma nova energia para a banda.Eu acho que isso funcionou bem,a banda realmente melhorou e nós ficamos com duas guitarras quando Koppa voltou a fazer guitarra.Eu também senti a diferença na forma que nós nos aproximamos musicalmente anos atrás,quando era mais dificl para promover algo e o myspace não existia ainda.Pessoalmente eu era muito crua na maneira de em que eu tocava e eu não ligava para isso,Agora eu tento melhorar sempre quando compomos novos sons em uma forma com mais inspiração do que apenas “por tocar”.

02-No início ,o que mais motivou vocês a começarem a banda? E qual o porquê do nome “KONTATTO” ?
K:Como muitas bandas dos anos 80,nós começamos porquê tínhamos(e temos) fortes mensagens contra a guerra,falsa democracia,governantes,políticos,brutalidade policial,exploração animal e todos os temas “clichês” que as bandas punks cantam sobre.O nome KONTATTO veio devido duas razões : uma é porquê soa muito como anos 80,e a segunda razão é que siginifica algo como “manter contato”,manterse junto,você entende? É como uma mensagem de união e isso me faz pensar que quebra os padrões entre quem está no palco e quem não está.

03-Eu sei que seus membros tocam também em outras bandas como DEATH FROM ABOVE,GIUDA,CAMPUS STERMINII...quem toca o quê e onde?
K:Vocal e guitarra na CAMPUS STERMINII ; vocal e baixo na DEATH FROM ABOVE ; guitarra na GIUDA ; baixo na NOIA ; vocal em banda de gothic rock ainda sem nome.
F: Guitarra na CAMPUS STERMINII..
A: Vocal e guitarra na MISERIA.
M: bateria na CAMPUS STERMINII , na DEATH FROM ABOVE e ainda na AXIS OF DESOLATION,uma nova banda que irá gravar em breve.Eu estou ajudando o Koppa em sua banda gótica e eu faço guitarra.
MT: bateria na TOTAL HELL.

04-Itália parece ter uma cena ótima desde os anos 80….eu cresci ouvindo vários materiais do WRETCHED aqui no Brasil,quando eles tinham muitos fãs nos anos 80 aqui,e eu ainda sou um grande fã deles !! naquela época nós estávamos ouvindo várias tape do it yourself deles...também ainda naquela época outras bandas que eu me recordo daí,desde que no passado era tudo muito difícil de encontrar ,etc...como EU´S ARSE ou IMPACT por exemplo.....o que vocês podem dizer sobre estas velhas bandas Italianas?? Ou sobre a antiga cena Italiana??
K: A velha cena hardcore Italiana era fóda.infelizmente a maioria das bandas,desapareceram no fim dos anos 80.WRETCHED acabou em 1988,INDIGESTI acabou em 1987 então voltaram para fazer um LP no fim dos anos 90 Mas nunca tocaram um gig e acho que pararam novamente,NEGAZIONE tocaram até 1993,então acabaram e formaram duas outras bandas; ANGELI e FLUXUS mas não são punk rock...EU´S ARSE acabou e voltaram em 2002,eles gravaram um novo LP mas não é tão bom como os velhos materiais,IMPACT tocou até 1996,então acabaram e voltaram em 2005 e ainda tocam em shows,mas sem novos discos.RAW POWER nunca se separou ,mas eu nunca fui um grande fã deles.BLOODY RIOT lan~çou um EP e álbum nos anos 80 e ainda estão tocando as vezes ,mas eu nunca os considerei uma banda,porque eles tocam apenas a cada dois anos.RAPPRESAGLIA nunca parou realmente desde o inicio da história,mas a quantidade de discos que eles lançaram durante esses anos é muito pouca.Eles tocam punk rock agora.NABAT acabou e reformou algumas vezes.CRASH BOX acabou no meio dos anos 80 e voltou em 2006 (não sei se ainda estão na ativa,mas o show que eu vi foi muito bom!).Então tinha várias outras bandas boas,mas estão praticamente todas mortas,mas de vez em quando você ouve dizer que estão ensaiando e talvez um dia você os verá em ação no palco.
A velha cena da Itália era muito politizada e em minha opinião,essa coisa ajudou com que acabasse com ela também.Após anos de união e diversão,tudo foi para a direção errada e as bandas eram boicotadas porque eles estavam tocando em bares ao invés de squatters,etc....depois de tudo,muitas pessoas mais envolvidas em atividades políticas se tornaram pessoas comuns e pessoas de negocio,então porra........e você sabe,drogas estavam envolvidas também,repressão policial,cadeia.....toda aquela merda matou a nossa cena.
F: Nós crescemos com os velhos sons da Itália também,assim como você,nós podemos conhecer isso apenas atravéz de velhos tapes lançados.Nós todos nascemos no fim dos anos 70 e começo dos 80,e éramos muito jovens para ver aquela cena com nossos próprios olhos,Todos começamos a nos envolver com o punk no inicio dos anos 90,quando não restava mais nada além das ruínas da cena punk Italiana de raiz.Acho que o legado daquelas maravilhosas bandas foi forte e temos na sua maioria nossas influências daquilo.

05- É claro que podemos notar algumas influências do velho punk Italiano no seu trampo,como o WRETCHED por exemplo....além de bandas Suecas também,etc....Quais são suas maiores influências?? Vocês tocam algum cover também em seus shows??
K: Como falei antes,começamos com WRETCHED,DISORDER,VARUKERS e DISCHARGE em nossos corações.Então abrimos nossos ouvidos para o Crust core e hardcore sueco como WOLFPACK,WOLFBRIGADE,MOB 47,ANTI-CIMEX,DISARM,TOTALITAR,NO SECURITY,DISCARD,KONTROVERS,etc....mas também para o velho Crust Inglês (DOOM,E.N.T.),Crust dos EUA (MASSKONTROL,DISRUPT,WARCRY),Crust Europeu ( AUTORITAR,RECHARGE,HIATUS) e Japonês (DISCLOSE,REALITY CRISIS...) Nós tocamos muitos covers durante todos esses anos,os primeiros ,se não me engano foram : “Give us a future”(ONE WAY SYSTEM), “All systems fail” e “Nowhere to go” (VARUKERS), ‘”Never Again” (DISCHARGE),”Fino in fondo” e “Democrazia” (WRETCHED),”Attack” (RAPPRESAGLIA),”Warsystem” e “The leader of fucking assholes” (SHITLICKERS),”Cries of pain” (ANTI-CIMEX),”Outlaw vagabond” (WOLFPACK) e provavelmente eu esqueci algum,nos últimos shows nós tocamos “Led to slaughter” do VARUKERS,”Usa la tua rabia” do WRETCHED e “Life” do DISORDER.

06- Como é processo de composição dos sons hoje?? Todos os membros colaboram com letras,temas e riffs?? Ou isso é um processo isolado??
K:Basicamente sou eu,Ago e Febo escrevendo novos sons,bases,melodies e letras.Eu componho muito,eu gosto muito de pequenas coisas,como slides e recortes que deixam a musica especial,pelo menos para min.Mas todos colocam suas idéias e opiniões na criação dos sons.

M:Eu posso compor bases,mas geralmente eles são mais rápidos que eu em fazer sons,então eu basicamente faço as partes de bateria,tentando experimentar novas coisas,e adicionar coisas aqui e ali para as músicas quando eles não sabem mais como fazer,hahahaha.

07- Como é para vocês estar tocando em outros países?.....eu sei que vocês fizeram uma tour nos EUA e na Inglaterra também....e vi que vocês fizeram tours no passado também na Eslováquia,Áustria....quais são outrsos países que vocês tem em mente para fazer outras tours? Talvez Brasil??????????????
K:Nós fizemos tour pelos EUA duas vezes,e tivemos uma excelente experiência lá! As pessoas nos trataram muito bem lá e sempre será um prazer poder voltar lá. Foi uma louca e grande energia nos shows e muitas e muitas vendas de nossos materiais em nossa banquinha.Essas coisas,acredite,fazem as turnês serem realmente felizes!.Tocamos apenas uma vez no Reino Unido no SCUMFEST em Londres.Sobre Europa,hmm,tocamosmuitas vezes,mas não é nada como nos EUA....República Checa É muito legal também....Italia também.Eu gostaria de ir para a Grécia e Espanha também,mas precisamos de tempo.Sobre o Brasil,bem,nós só vamos se você vier para a Europa primeiro!!!! (Nota Fofs= Beleza!! Então ta firmadão!!! Hahaha)

08-Quem está fazendo suas artes de capa?? Elas são foda!!!
K: STIV OF WAR (da banda VISIONS OF WAR) quem faz nossas artes.Ele é um grande artista e um grande amigo e grande fã da KONTATTO.Ele quer fazer as próximas capas porquê ele quer fazer uma história contada atravéz de 3 capas,que começa com a capa do “Disillusione” LP e continua com o mais novo “Mai Come Voi” LP .O próximo disco será o fim dessa historia,mas é claro,não o fim da banda!!!

09- O que tentam expresser com suas letras ? que tipos de temas.....e vocês tem temas apenas em Italiano também ?
K: Durante todos esses anos nós cantamos sobre guerra,a decadência dessa sociedade,governos corruptos,esse sistema fudido,exploração animal,policia,moda no mundo punk,união entre punks,etc....hoje estamos mais focados em conspirações,nova ordem no mundo,ódio entre as pessoas comuns,mentiras religiosas,padres abusando de crianças,mais ou menos isso.
F: Começamos escrevendo sons em Italiano porquê é mais natural para nós cantarmos em nossa língua nativa,e queremos que a mensagem seja mais fácil de compreender.Achamos que muitos punks não ouviram nossa merda aquela época.Agora que somos um pouco melhor conhecidos fora daqui,(e nosso conhecimento da língua inlgesa melhorou com o tempo)achamos mais fácil escrever em Inglês,talvez inglês seja a língua mais natural para a música punk,eu acho...mas Marione ainda se sente melhor cantando em Italiano e a escolha pode ser dele.Nós sempre incluímos traduções e explicações das letras para cada som sempre.

10- Eu sei que o Koppa é um “multi-cara”,toca varios instrumentos,toca em outras bandas,tem um selo,organiza turnês para outras bandas,etc.....como você encontra tempo para trabalhar com isso tudo?? E dividir ainda o tempo entre as outras bandas em que toca sem deixar chocar horários para tocar por exemplo??...além disso que eu falei,quais outros trampos ainda você faz ainda na cena punk aí??
K: Você já disse quse tudo…hahaha....minha vida é o tempo todo trabalhos punk.Eu tenho com outros dois caras,da banda GIUDA o selo AGIPUNK RECOORDS.Organizo longas turnês na Europa para bandas de fora ,dando a eles chance para vender seus materiais por todo o continente,Então eu apenas toco guitarra e baixo (e sou um péssimo baterista...)e também canto,mas qualquer um pode fazer isso....quando estou em turnê eu sempre tento organizar com mais de uma banda,então quando a KONTATTO está em turnê,outra banda minha vai junto por exemplo.Isso não me afeta na verdade,é muito divertido viajar muito e tocar em frente ao maximo de pessoas possível.

11- E sobre a cena na Itália hoje? Boas bandas,zines,selos,etc....o que pode nos dizer??
K: Eu acho que hoje a cena é mais forte que nunca.Nós temos varias bandas tocando na Itália e para maiores detalhes,eu me lembro que a MAXIMUM ROCK´N´ROLL número 327,onde eu escrevi uma completa repotagem sobre a cena Italiana e sobre muitas bandas daqui que estão lançando discos.se você quer conhecer algumas procure no myspace por= Post Fata Resurgo, Dirty Power Game, Cancer Spreading, Noia, Campus Sterminii, Giuda, Children Of Technology, Humus, Terror Firmer, Minkions, Contrasto, Anti You, Green River Killer, Ed, Ban This, No White Rag, Pioggia Nera, Miseria, Repulsione, Drunkards, Bhopal,Mas acredite,aqui existem ainda muito mais!!!

12- Quais são as novidades e próximos passos da KONTATTO agora?? Gravações,gigs...etc...
K: Atualmente estamos planejando alguns shows aqui na Itália porquê não tocamos muito aqui.Iremos tocar logo 3 shows na Alemanha e Republica Checa e então gostaríamos de tocar no Reion Unido e Grécia o quanto antes possível.Então,talvez uma tour completa na Europa como suporte para alguma outra banda de fora,Besthöven por exemplo...e gravar um novo LP dentro de alguns anos.

13-And now the end….the end is near….it´s time to say……….
K: Our last goodbyes… Então Fofäo muito obrigado pela entrevista,é um simples prazer para nós aparecer em seu blog,porquê nós todos amamos e respeitamos o que você tem feito durante todos esses anos.Tudo que eu quero dizer é que as bandas da Itália são muito subestimadas comparadas com bandas de outros paises no mundo,so eu gostaria de sugerir a todos que vejam o que está acontecendo aqui,porque isso merece a atenção e o tempo de todos.
Nos vemos na Europa um dia!
M: Não vejo a hora de ir ao Brasil cara,junto com o Japão,é um sonho para se realizar para min!!! Agradeço o tempo e o espaço,mantenha-se fazendo grandes trabalhos como tem feito por esses muitos anos!!!
A, F, MT: Muito obrigado pela chance que nos está dando.esperamos vê-lo algumas vezes.
Peace, love, anarchy, KONTATTO.


http://www.myspace.com/kontatto

segunda-feira, 22 de novembro de 2010

KONTATTO INTERVIEW-2010


So!!! Now an interview with the awesome Italian Crusties KONTATTO! Speacially answered by the all members!!!
Answering:
MT: Mit, vocals
K: Koppa, guitar and vocals
F: Febo, guitar
A: Ago, bass
M: Marziona, drums

01-So, I know that you are playing since 1998,something like 12 years now…and seeing to the past, what do you think really changed in the band….i mean in all ways, what thing changed to better…or more easy to do….what are the principal differences about when you started to play with KONTATTO and today??
K: Yes, we started a long time ago and had to face many many line up changes. When we started playing, we were, first of all, a different band as I am the only one since the first line up. At that time we wanted to play raw punk in the vein of Disorder, Discharge, Wretched and Varukers. We didn’t care too much about the quality of the recordings and about our capabilities, then growing up, we improved a bit and got the right people behind the instruments and now I think we are all satisfied about the music we play. When we started, the crust scene was very poor in Italy, but now we can’t complain at all as there are very good bands around and it’s easier to set up gigs, especially now that we are among the best known bands around our country. You know, at the beginnings we were just five kids playing raw music, now, 12 years later, people got the chance to see us growing up and never surrender in front of difficulties, so I can say that we all changed a bit and care more about the shows we play and the quality of the recording because I think that playing drunk as fuck on stage and recording albums that sound like shit is lack of respect for the kids who come to see our gigs and for those who buy our stuff worldwide. So maybe we are now more responsible and stronger people than we used to be years ago.
F: Koppa already mentioned what changed to better, and he's right. The only thing that got worse are the hundreds of kilometres that separate us. We used to live quite close to each other at the beginning, but now that someone moved to other towns we have to travel quite a lot to meet, rehearse and stuff. So it goes, but it's only physical distance, we are as close friends as ever, and are always happy to travel to see each other!
M: I joined in only in 2004 and I think I lived the real turning point for the band. They wanted me because for a few years Koppa moved to the drums just to keep the band alive, which actually worked out. When he realised he couldn’t handle it as they wanted new sonorities and ideas, I joined the 4 playing drums to bring new energy to the band. I think it worked out good, the band really improved and we got a double guitar line up as Koppa moved back to guitar. I also feel the difference in the way we approached music years ago, when it was more difficult to promote yourself and myspace was not existing yet. Personally I was really raw in the way I played and I just didn’t care. Now I try to improve every time to build up new songs in a more inspired way and not “just to play”.

02-In the begin ,what motivated you to start the band?? And why the name “KONTATTO” ?
K: Like many 80es bands we started because we had (have) strong messages against war, fake democracies, governments, politicians, police brutality, animal exploitation and all the “clichés” punk bands sing about. The name “kontatto” came out because of two reasons: one is that it sounds really “80es”, the second one is that it means something like keeping in touch, sticking together, you know?, it’s a kind of message of unity and it makes me think of something that breaks the borders between who’s on a stage and who’s not.

03-I know that your members also plays in others bands,like DEATH FROM ABOVE,GIUDA,CAMPUS STERMINII….who play what and where?
K: Vocals and guitar in Campus Sterminii; vocals and bass in Death From Above; guitar in Giuda; bass in Noia; vocals in a goth rock band that still has no name.
F: Guitar in Campus Sterminii.
A: Vocals and guitar in Miseria.
M: Drums in Campus Sterminii, Death from Above and in Axis of Desolation, a new band that will record soon. I’m helping Koppa in his goth band and I do guitar.
MT: Drums in Total Hell.

04-Italy seems to be great scenes since 80s ….i grew up listening to tons of WRETCHED stuff here in Brazil, where they had many fans in the 80s, and I am still a big fan of them!! In that time we were listening just to tons of d.i.y tapes with their works….etc…also at that time just some few more bands I remember from there, since in the past all was really hard to find, etc….like EU´S ARSE or IMPACT for example….what can you tell about some of these old Italian bands?? Or about the old Italian scene?
K: The old Italian hardcore scene was killer, unfortunately, most of those bands, disappeared at the end of the 80es. Wretched broke up in 1988; Indigesti broke up in 1987 and then reformed for a lp et the end of the 90es but never played any gig and I think they stopped again; Negazione played till 1993, then the broke up and formed 2 bands (Angeli and Fluxus, but they are not punk rock at all); Eu’s Arse broke up in 198 and reformed in 2002, they released 1 brand new record so far, but it’s not as good as the old stuff; Impact played till 1996, then they broke up and reformed in 2005 and still play live shows, but no new records are coming out. Raw Power never broke up, but I’ve never been a big fan of them. Bloody Riot released a 7” and a record in the 80es and they are still playing sometimes, but I don’t even consider them a band because they play once every two years only; Rappresaglia never really stopped since the beginning of their story, but the quantity of records they released during all these years is very poor. They play punk rock now. Nabat break up and reform every once in a while; Crash Box broke up in the late 80es and started again in 2006 (don’t know if they’re still doing it, but the show I saw was amazing). Then we had tons of other good bands that are basically all dead but sometimes you hear that they are still practicing and maybe one day we’ll see them on some stages. The old Italian scene was very very political and, in my opinion, this thing help in killing it. After a few years of unity and fun, everything went on the wrong direction and bands were simply boycotted because they were playing also bars instead of squats only and stuff like that. After that, many of the people more involved in the political activities, turned into regular people and even businessmen, so, what the fuck… Then, you know, drugs were involved as well, police repression, jail… all that shit killed our old scene.
F: We grew up with the old Italian shit too but, just as you, we could get knowledge of it only from old worn out tapes. We were all born in the late 70's/early 80's, and we are too young to have seen that scene with our own eyes. We all started being involved in the punk scene in the early nineties, when almost nothing but the ruins of the Italian punk scene of the roots was left. Though, the legacy of that mighty bands was strong, and we got the most of our early inspiration from it.

05-Of course we can see some “old” Italian punk influences in your work also, like WRETCHED for example….beyond, Swedish bands also, etc…. what are your biggest influences?? Are you playing some covers also in your live gigs??
K: Like I said before, we started with Wretched, Disorder, Varukers and Discharge in our hearts. Then we opened up our ears to crust core and Swedish hardcore, like Wolfpack, Wolfbrigade, Shitlickers, Mob 47, Anti Cimex, Disarm, Disfear, Totalitar, No Security, Discard, Kontrovers etc, but also to UK early crust (Doom, E.N.T.), US crust (Masskontroll, Disrupt, Warcry), European crust (Autoritar, Recharge, Hiatus) and Japanese crust (Disclose, Reality Crisis…). We played many covers during all these years. The first ones, if I’m not wrong, were: Give us a future (One Way System), All systems fail and Nowhere to go (Varukers), Never again (Discharge), Fino in fondo and Democrazia (Wretched), Attack (Rappresaglia), Warsystem and The leader of the fuckin’ assholes (Shitlickers), Cries of pain (Anti Cimex), Outlaw Vagabond (Wolfpack) and probably I’m forgetting something. In the last couple of years we played at our shows Led to the slaughter (Varukers), Usa la tua rabbia and Mai arrendersi (Wretched), Life (Disorder).

06-How are the process of composition of the songs today?? All members collaborates with lyrics, themes and riffs?? Or this is a isolated process…etc…?
K: Basically it’s me, Ago and Febo writing all the songs (riffs, melodies and lyrics). I arrange them a lot (I like pretty little things like slides and bandings that make a song special, at least to me), but everybody put in their ideas and efforts in creating a song.
M: I can write riffs but usually they’re faster than me in doing songs so I basically do the drumming only, trying to experience new things, and add things here and there to the songs when they don’t know anymore how to go on with something eheheh.

07-What about playing overseas….i know that you played a tour in USA and also in UK….i saw that you toured in the past also in Slovakia, Austria….any other country in mind to a tour?? Maybe Brazil????????????
K: we toured twice in the U.S.A. and we had a fucking great time over there! The kids seem to care a lot about us in the states and it’s always a pleasure for us to go back there. Crazy fucking energetic shows and lots of sellings at the merch table. These things, believe me, make touring bands really happy. We played only once in the U.K. at the Scumfest in London. About Europe, hm, we played many times, but it’s nothing like the states… Czech Republic is very good thou, Italy also. I’d like to go to Greece and Spain also but we need some time. About Brazil, well, we will come only if you come to Europe first!!!!

08-Who is doing your artworks?? They are great!!!
K: Stiv of war (from the band Visions Of War) is doing our artworks. He is a great artist, a great friend and a great fan of Kontatto. He’s gonna do also the next record’s cover because we want to make three records with a story that started on the cover of “Disillusione” lp and it’s continuing with the newest “Mai come voi” lp. The next record will be the end of that story, but, hopefully, not the end of the band…

09-What are you trying to cover with your lyrics? What types of themes….and do you have themes just in Italian language? (if yes, why?)
K: During all the years we sang about war, the decadence of this society, corrupted governments, this fucked up system, animal exploitation, police, fashion in the punk rock world,unity between punks etc. Now we’re more focused on conspiracies, new world order, hatred towards regular people, religions lies, priests abuse on children, that’s it more or less.
F: We started writing lyrics in Italian cause it was just more natural to us to do it in our own native language, and we wanted our messages to be easily understood. We just couldn't think that many punks from abroad would have listened to our shit at that time. Now that we are a bit better known abroad (and our knowledge of English has improved with time) we would find more easy to write lyrics in that language (it's like that for me at least, English is the most natural language for punk music I guess...) but Marione still feels more comfortable singing in Italian, and the choice must be up to him. We always include English translations/explanations for every lyrics in our records anyway.

10-I know that Koppa is a “multi-guy”, play many instruments, play in others bands, have a label, organizes tours, etc….how do you find time to work with all ?? and divide the time with the bands without chocking hours to play live for example…beyond that I said here, what others works you have yet in the punk scene?
K: You almost said it all, eheh, my life is a full time punk job. I run with 2 other guys (involved in the band Giuda) the label Agipunk. Organizing long European tours for overseas bands gives us the chance to sell our records at the merch tables all around the continent. Then I only play guitar and bass (I’m a very bad drummer…) and I also sing, but everybody can do that… When I go on tour I always try to manage to go with more than one band, so, usually, when Kontatto tours, also another band of mine comes with us. It doesn’t really affect me at all. It’s funny to travel a lot and playing in front of as many people as possible.

11-How are the scene in Italy today? Cool bands,zines,labels,etc …you can tell about…
K: I think today the scene is stronger than ever. We have tons of great bands playing in Italy and, for more details, I remind you to Maximum Rock’N’Roll issue 327 where I wrote a full Italian punk scene listing a lot of bands that are now releasing records over here. If you want some names to check out, go on my space profiles of these bands: Post Fata Resurgo, Dirty Power Game, Cancer Spreading, Noia, Campus Sterminii, Giuda, Children Of Technology, Humus, Terror Firmer, Minkions, Contrasto, Anti You, Green River Killer, Ed, Ban This, No White Rag, Pioggia Nera, Miseria, Repulsione, Drunkards, Bhopal, but, believe me, there are many many more that deserve to be checked out!

12-What are the news and upcoming for KONTATTO now ?? recording, gigs, etc….
K: We are currently planning some shows in Italy because we don’t play many gigs here. We’ll play soon three shows in Germany and Czech Republic and then we’d like to tour the U.K. and Greece as soon as possible. Then, maybe a full long European tour supporting some band from overseas (Besthoven for example…) and then we plan to release a new full lp in a couple of years.
13-And now the end….the end is near….it´s time to say……….
K: Our last goodbyes… So, Fofao, thanx a lot for your interview! It’s simply a pleasure for us to appear in your blog because we all love and respect what you’ve done during all these years. All I wanna say is that Italian bands are very underrated compared to other bands in other part of the world, so I’d suggest everybody to keep their eyes open for what’s happening here because it deserves everybody’s time and attention. See ya in Europe one day!
M: Can’t wait to come to Brazil man, together with Japan, it’s a dream to me!!! Thanx for the time and space, keep on doing great as you’ve done for so many years!!!
A, F, MT: Thanx a lot for the chance you’re giving us. Hope to see you sometimes.
Peace, love, anarchy, KONTATTO


http://www.myspace.com/kontatto

BESTHÖVEN LIVE IN SÃO PAULO-VÍDEO!!




quinta-feira, 4 de novembro de 2010

ARMAGEDOM Interview-2010 (PORTUGUÊS)


Entrevista feita com o Javier-Guitarra da ARMAGEDOM em Outubro-2010

VXPX-Ví que vocês estão atualmente trabalhando em novos sons para a realização de um novo disco já com o novo vocal!! O que você pode adiantar sobre isso ?? como estão ficando esses sons novos ? quais os temas escolhidos ? e o que tem em mente agora para esse próximo lançamento ?= que formato será? Etc....

ARAMGEDOM-Então Fofão, é difícil falar a respeito, temos o nosso estilo mas estamos buscando variar neste disco, umas mais rápidas outras nem tanto, o Mi palhetado em algumas, outras em tons mais altos, power chords, um novo vocal. Estamos muito contentes com o resultado até agora e isso é o principal. Sinceridade e vontade de criar nos sons, é isso que buscamos agora e sempre!!! Os temas não mudam muito, sons a respeito de desesperança, degradação do planeta e da humanidade. Esperamos lançar em CD e vinil como nos últimos discos que temos feito.


VXPX-Uma coisa que conversávamos aqui no passado com amigos que gostavam da ARMAGEDOM era que a banda representava um certo “paradoxo” no tempo....tipo,era uma banda totalmente anos 80 no jeito de ser,de gravar,de compor,mas ao mesmo tempo a ARMAGEDOM para nós sempre esteve a anos luz de sua época...”O final mais próximo que sua imaginação pode alcançar...” sempre foi uma frase muito forte e que representava muito bem essa força do trabalho que ARMAGEDOM sempre fez...
Por exemplo,a música “GRITOS DE DOR” escrita em 1986 continua explicitamente “verdadeira” e “real”.....como um assunto tão antigo e um som tão antigo pode ser tão atual e tristemente forte ao mesmo tempo.....como você se sente ou o que você pensa quando vê que uma música escrita a mais de 20 anos continua refletindo explicitamente uma realidade que nunca mudou ??

ARMAGEDOM-É triste ver que algumas coisas não mudam e pelo visto pioram com o tempo. Este som foi um reflexo do que víamos na época e pouco mudou desde então. É uma triste realidade que acompanha não somente o nosso país mas a humanidade em geral. De uns tempos para cá começamos a ter composições mais abrangentes porque as desgraças vão além dos países e também parecem ficar piores com o tempo.

VXPX-A banda começou em 1984,fez uma pausa entre 1992 a 1998 ,se não me falha a memória....o que você dizer a respeito das diferenças no meio alternativo da época em que começaram e os dias atuais ? em relação às dificuldades e até mesmo o que ficou melhor ou mais tranqüilo em termos de se fazer parte de uma banda alternativa no Brasil ?

ARMAGEDOM-Essa voce também pode responder eheh!!! Bom, em termos de condições como equipamentos bons, acesso a estudios, boas gravações e contatos no mundo, posso dizer que melhorou muito. Não dá para comparar as condições de hoje em dia com aquela época, era tudo muito difícil. Hoje em dia ter uma banda é muito, muito fácil. Talvez daí venha o lado ruim, como é muito fácil ter os instrumentos, juntar uma galera e fazer um som me parece que o pessoal não tem mais a vontade que nos movia na época e nos move ainda hoje. Parece que muita gente hoje em dia vê uma banda alternativa com mais um passatempo assim com um videogame novo ou um computador. Para nós é muito mais do que isso, é uma forma de expressarmos nossos pensamentos e criarmos algo coletivamente que reflete um pouco da cada um da banda. Este tipo de sentimento parece que está mais fraco hoje em dia mas não quero generalizar, tem muitas novas bandas com muita vontade independentemente de fazer sucesso ou ganhar uma grana.

VXPX-Poucas bandas punks ou hardcore do Brasil tiveram essa pegada mais “européia” no jeito de compor nos anos 80 e com essas temáticas mais caóticas e com narrativas de guerra,desesperança,além da ARMAGEDOM,apenas a LOBOTOMIA(no inicio),a SKARNIO e a OLHO SECO....
Você lembra quando ,como e qual foi o primeiro disco do DISCHARGE por exemplo que vocês ouviram??

ARMAGEDOM-Eh, eh, acho que foi em 80/81. Eu ouvi Discharge em uma fita cassete que um amigo me emprestou. Era uma coletanea do Fabio (punk rock discos) que tinha o EP Realities of War e que realmente foi uma paulada na minha cabeça!!! A partir desse disco eu e o Ricardo entendemos que aquele som era muita foda e muito além do resto. Outras bandas fudidas vieram na seqüência como o Disorder, GBH, Riistetyt, Kaaos, Chaos Uk, Eu´s Arse, Chaos Z e o estrago estava feito!!! Com essas bandas como referência só poderíamos tocar do jeito que tocamos eheh!!!

VXPX--Eu me lembro perfeitamente quando eu e o Mingau(DEATH FROM ABOVE) escrevemos cartas para o Javier em 1998 na esperança de achá-lo e descobrir mais informações sobre a banda e tals....nessa agente se trombou numa gig com bandas do Brazil todo em Goiânia e no andar da carruagem ainda tivemos a oportunidade de tocar numa jam session com o Javier na Guitarra e vocal,Mingau no baixo e eu (Fofão) na bateria!! Executando vários clássicos da ARMAGEDOM naquele show louco!! (show meio desorganizado,aparelhagem ruim,etc...)
Javier,o que você assimilou de tudo aquilo e até mesmo de toda as informações que agente tinha da “fama” e do respeito da ARMAGEDOM nos 4 cantos do mundo??
Na época você fazia idéia de que a ARMAGEDOM era tão conhecida e respeitada no exterior?? E tão amada entre a (na época) “nova geração” de punks brasileiros ???

ARMAGEDOM-Foi uma surpresa para mim ver como a cena havia mudado, se espalhado e como encontramos vários amigos pelo mundo todo. Eu não imaginava e quando contei para os caras da banda ele também não tinham idéia a respeito. Foi algo muito importante e legal para todos nós da banda. Agora em outubro tocamos no Rio Grande do Sul e o pessoal foi foda, um show do cacete! Essa receptividade no Brasil e no mundo com certeza é muito gratificante para todos da banda!

VXPX-Esta é a terceira vez em que a banda troca de vocalista...vocês não acham que a mudança de vocal pode mudar “muito” o trabalho da banda?
Eu assisti os vídeos com o novo vocalsita o Thrash,achei da hora e o cara tem presença de palco também...o que é ótimo!
Como está o processo com ele agora na banda? Em termos de ensaio,repassar sons antigos também,etc.....

ARMAGEDOM-Com certeza muda mas é isso que queremos!!! A banda não é estática, queremos idéias novas que se encaixam no nosso estilo. Isso aconteceu com a entrada do Claudinei no baixo que trouxe muito, muito para a banda. Ele é o mais músico de todos e isso é legal em uma banda, a troca de idéias. Somos uma banda (ou bando!) de amigos e as músicas são feitas em grupo. Pode demorar um pouco mais para compor mas o resultado é único porque envolveu o grupo todo. A música final sempre é diferente da idéia inicial e isso é algo muito legal que temos na banda, a participação de todos.

VXPX-A banda concretizou duas tours na Europa...diga-nos como foram essas experiências...alguns momentos especiais que sempre vão lembrar...etc....

ARMAGEDOM-As duas tours foram muito melhores do que esperávamos, com certeza foram experiências incríveis. Pessoas que vinham falar conosco a respeito de quando e como conheceram o Armagedom, teve um cara da Polonia que nos disse que foi a primeira banda que ouviu em um cassete com o Silencio Funebre, outros que conheceram a banda nos anos 80, pessoal de bandas que nos conhecem a muito tempo, foi muito legal. O pessoal da Finlandia nas duas tours nos recebeu muito bem, rep Tcheca, Alemanha, Holanda, Polonia, Austria, Italia foram muito legais. Foi tão intenso que é difícil falar de um momento só. Tivemos muitos shows que pensamos que não iriam ser muito fortes por causa do dia (segunda feira por exemplo) ou da cidade (pequena) mas tivemos sempre ótimas surpresas com a recepção. Eu posso comentar a respeito de vários shows especiais mas as tours foram muito boas, difícil mencionar um só momento.

VXPX-E qual são suas expectativas para esse show no Distrito Federal ?
Sendo que é a primeira vez que a banda se apresenta em terras candangas....

ARMAGEDOM-Eh, eh, acho que vair ser foda esse show, vamos com certeza entrar para arrebentar e tenho certeza de que o pessoal que gosta da banda irá curtir esse show!! Estou com uma alta expectativa, Brasilia é um dos maiores pólos de punk/hardcore do Brasil e vamos fazer o nosso melhor nesse show, pode ter certeza!!!

VXPX-Então é isso,espero que tenham gostado das perguntas pois tentei ao máximo fugir do “convencional” e desse papo furado de “quando a banda começou?” “qual é a formação?” e bla bla bla....hehehehe.....deixo aqui o espaço para complementarem com o que quiserem...novidades,mensagens....
É isso aí e valeu !!!!

ARMAGEDOM-Valeu Fofão, voce é brother da banda eheh!!! Deixo aqui os contatos para quem quiser trocar uma idéia:
email: armagedom@hotmail.com
web: www.armagedom.org
myspace: www.myspace.com/armagedom

Valeu e nos vemos em dezembro!!

sábado, 23 de outubro de 2010

ARMAGEDOM Interview-2010


Really don´t need introduction for the DEATHCORE MASTERS!!!!!!
Answers by Javier.(poor) translation by Fofäo.

VXPX=I saw that you are working in new songs to a new release,with the new vocalist!! What you can tell us about this ? how are the new songs? What themes you are choosing ? and what you wanna do in this next release? What will be the format also?

ARMAGEDOM=So Fofão…is hard to talk about this now,we have our style,but we are looking to a little change in this next release,some songs more fast,others not so much fast,some with power chords,the new vocal.We are many happy with the result till now and this is the principal.
Is this what we want now and forever!!! The themes not change much.songs talking about despair,degradation of the planet and humanity,we hope to release in CD and Vynil also,just like we have done in last releases.

VXPX=Talking with friends here in my área,old fans of ARMAGEDOM,back in the past ,I remember that we always said that ARMAGEDOM was something totally eras after their own time,totally 80´s in the form of be,recording,composing….but in same time beyond your own time….”the final more near than your imagination can see”…” always was a strong phrase and that shows really well this force that ARMAGEDOM always have….
For example the song “GRITOS DE DOR” (CRIES OF PAIN) wrote in 1986 still continues “true” and “realistic”…..how a theme so old and one song so old also,can be sadly still strong yet….how do you feel or what you think today, when you see that one song wrote by you years ago,more than 20 years ago,still is the reflect of a reality that never changed ??
ARMAGEDOM=Is too sad see that somethings never changes and still get worst with the time.This song was a reflex about we was seeing that time and never changed yet.Is a sad reality that exist just not in Brazil but in the all world.From some time ago we started having compositions more especifics because the disgraces go beyond the countries and also seem to get worse with the time.


VXPX=The band started in 1984,get a time in pause between 1992 to 1998,if am i right...what you can say about the diferences in the alternative scene from the time you started and today? I mean about the difficulties and also what get better talking about to be in a band in Brazil?

ARMAGEDOM=This you can answer also! Hahaha.well,talking about the quality of good equipments,facility to be in a studio,cool recording and contacts with the world,I can say that it is really more better.is impossible to comparize the conditions from today and conditions from that era.all was many hard.Today to be in a band is really many easy,maybe this is the reason of the bad side,since is many easy to be in a band,have instruments,call peoples and play,in same time seems that the peoples today do not have the same force that moved us years before and still today do.peoples today have an alternative band like just a hobby,something like a “videogame”
Or a new computer…and for us it is many more than this only,is a way to express our thoughts and create something together that show a little of each one in the band.This type of feeling seems to be weak nowadays,but it is not in all.i see many new bands that are many strong also,without pretentions of make success or make money with this.

VXPX=Just a few brazilian bands in the 80´s was into this vein under influences of “European” ways in the sound,and with these chaotic themes and lyrics about war,despair….beyond ARMAGEDOM ,just LOBOTOMIA (In really beguin only),SKARNIO and OLHO SECO…
Do you remember when,how and what was the first DISCHARGE record you did hear in the past??

ARMAGEDOM=Eh, eh,I think it was 1980/1981,I hear DISCHARGE in a K7 tape i get with a friend,it was a compilation made by Fábio (OLHO SECO) for their label and store (PUNK ROCK DISCOS) and on this was the “Realities of War” EP ,and it was really a big impact in my head!!! In that moment me and Ricardo understand that this type of music was many fucking strong and many beyond that all the rest.Others great bands we hear in same time was DISORDER,GBH,RIISTETYT,KAAOS,CHAOS UK,EU´S ARSE,CHAOZ Z….and uou!!....with these all bands like influence we only can play the way we have played hahaha!!!


VXPX=I remember when me and Mingau(DEATH FROM ABOVE) wrote letters to you (Javier) in 1998 in the hope to find you and discover more informations about the band,etc….so,we meet each other in a gig in Gyn City in same year with bands from all Brazil,and in this occasion we did have the lucky to play in a jam session with you (Javier) on guitar and vocals,Mingau at Bass and me(Fofão) in drums!! Playing many classic ARMAGEDOM songs in that crazy show!!(a little disorganized gig,bad equipment,etc…)…so,Javier what you can tell about that moment and also about all the information we have that time about the “fame” of ARMAGEDOM in all the world,etc…
In that time do you had some idea about how ARMAGEDOM was so loved and respected in overseas?? And so love here also (in the time) by the “new generation” of brazilian punks???
ARMAGEDOM=It all was a surprise to me to be seeing how the scene was changed and spread up and how we meet many friends around the world.
In that time,I did not know and when I said to the guys from ARMAGEDOM they did not know also about this all respect.it was something really great for all members of ARMAGEDOM.
We did played in Rio Grande do Sul state,and peoples there was graet,a great show!
This recepitivity in Brazil and in world is really gratify to us all!


VXPX=This is the 3rd time that the band change the vocalist...you don´t think that the changing of vocalist can be a “big” change in the work of the band?
I saw the videos on youtube with the new vocalist,Thrash,I think is good,and the guy have some “stage presence” and it´s great also!
How is the working process now with him? I mean about practicing sessions,work again with the old songs also,etc….

ARMAGEDOM=Yeah,of course,it changes,but this is what we want!!! The band is not static,we want new ideas that can fit in our style.this happened before when Claudinei joined the bass ,whou carry many,many things to the band.he is the best musician between us and this is cool in a band,the change of ideias,we are a band of friend and the songs are made together,it can delay a little more to be ready but the result is unique,since was involved the all group.At the end the music always is different than the initial idea also and this is really cool that we kept in the band,the participation of all.


VXPX=ARMAGEDOM made 2 tours in Europe...tell us how was these experiences....some special moments that you always will remember...etc...

ARMAGEDOM=Both tours was better than we imaginates,of course was incredibles experiences.
Peoples that comes to talk with us about how and when hear ARMAGEDOM for the first time...i remeber a guy from Poland that said that we was the first band that him did hear still in a K7 tape with the “Silêncio Fúnebre”…others that did hear the band still in the 80´s…peoples from bands that know our work since a big time….was very nice.
Peoples from Finland in both tours received us very well,Czech,Germany,Holland,Poland,Austria,Italy,All was really nice with us!
It all was so strong and intense that is hard to talk about only one moment.
For example,some gigs that we was thinking that maybe can be not so good co´z the day,show in a Monday for example,or if the city was really little,but always we have great surprises with the reception,I can comment about many shows….but both tours was really great….is hard to talk about only one moment.

VXPX=So,and what are your expectatives to this show in Distrito Federal ??
Since this is the first time that you comes to play here…

ARMAGEDOM=EH,eh, I think it will be great! We go do a fucking great show and the people that enjoy the band will enjoy the show!!
I think will be great Brasília is strong into punk/hardcore scene and we go do our best show! Of course!!!

VXPXZINE=So...is this...i hope you enjoyed the questions,since i tryed to not be repetitive with that same boring questions “when started the band?” “who is the line up?” and bla bla bla....hahahahah….so last words,advance what you want,news,messages,etc…and cheers!!

ARMAGEDOM=Thanx Fofão, You are brother from the band eheh!!!
Here´s the contacts from ARMAGEDOM if you wanna talk or trade some ideas:
email: armagedom@hotmail.com
web: www.armagedom.org
myspace: www.myspace.com/armagedom

Thanx and see you in December!!
(Javier-October-2010)

terça-feira, 19 de outubro de 2010

OURO DE SANGUE (BLOODY GOLD)-DOCUMENTARY

OURO DE SANGUE (Bloody Gold) "is a documentary that addresses the social and environmental consequences of gold mining in Paracatu City in MG State in Brazil since 1987. The Canadian multinational that operates in the city got at environmental agencies legally responsible for the approval of an expansion plan of mine for over more 30 years.People of Paracatu city At huge open wounds are left open for mining, chemical poisons, toxic dust, sick people and death”

Made by my friend Sandro Neiva ( PERVITIN FILMES ) who borned in Paracatu City and today lives in D.F. State.

Here you can see the first part of the movie with subtitles in English also.
So visit the PERVITIN FILMES blog and watch the full and complete movie.


http://pervitinfilmes.blogspot.com/2010/10/bloddy-gold-ouro-de-sangue-em-5-partes.html

sexta-feira, 30 de julho de 2010

GERM ATTAK-SIEGE MUSIC VIDEO !!

Yeah!! fuckin nice videoclip from Canadian GERM ATTAK!!
Enjoy now!!

quarta-feira, 21 de julho de 2010

Sorry delay....

Hey dudes....

Sorry my delay to be working here....

running a lot.....crazy life........

I will do my best to be back with news here....

Meanwhile check the old stuffs here...

peace....alcohol....

and fuck off to the gospel scum!!

Fofäo Discrust.

quarta-feira, 5 de maio de 2010

KRÜEL INTERVIEW-2010


From the fucking USA comes KRÜEL,beyond palys raw as fucking D-beat KRÜEL also also sing the songs in Spanish language! what i think is really great!!
They will be in a 4 WAY comp. LP I organized also called "NO TOMORROW" with BESTHÖVEN,WARVICTIMS & PEACE OR ANNIHILATION to come fucking soon!!!
So,be prepared for the noise!!! TE AMO D-BEAT!!

1-first,tell us about the history of KRÜEL...how was the first ideas and motivation to make the band...when was formed...etc...
Well the band started in early 2008 as a bunch of young ponks we really had no intention of creating this band but our friends had asked us if we were in a band and if we were intrested in playing a gig at the time we didnt have a band but with in 4 days before the show KRÜEL was born. We had many influences on wut we wanted but one of the main influence we all had in mind was for a disclose/discharge hard style band. After that first show which was really raw im talking bout raw no microphone 40oz beers holding the drums and a good rowdy crowed we decided to try to actually keep this band together and till dis day we are still raping your ears ha! ha!

2-so ...why "KRÜEL" ?
Like we said we kinda rushed into making this band and hector s.s.(vox) just came in from watching different events on the news from all around the world and decided to call the band "CRUEL" cuz thats how life is in general but we made our changes to it n stuck with "KRÜEL" with a more spanish accent than an english accent since we were writing songs in spanish.

3-who are in the line up today? the members played before in others bands or projects?...the line up is still the original?...what others works the members make in the scene there?(others bands...zines...distros??...etc...)
Current line up is Hector S.S.(vox) Koopa S.S.(Drums) Ivan S.S.(Guitar) Frank S.S.(Bass). Past Members Included Micheal(Original Guitar) Jo-Jo(Original Drums) we tried a 2nd singer which was Frank S.S. but didnt work out so were back to a 4 peice band. The band has went trough a few line up changes but you can say were some what original line up. Koopa S.S. plays bass for "The Helpless" a new kuro worship band from L.A. Frank S.S. helps and contributes to a diy ponk zine here in L.A. called Fronteras Desarmadas but every member in the band helps contribute and support the Los Angeles Raw Ponk Scene. Hector S.S. n Koopa S.S. are currently working on a side project of their own more of a noise core sound. Should be some killer shit

4-a thing that i think is really great in KRÜEL is that you live in USA but you are singing in Spanish....why you decided to sing in this way? do you have songs in english also?...
We sing in spanish for 2 reasons 1st reason FUCK AMERIKKKA!!! 2nd reason spanish is the language we grew up with and decided for our people to have a voice. The ponk scene back then didnt have many spanish influence so it was rare hearing a spanish singing band. English is very common in the ponk scene in L.A. so we decided to break that barrier and sing in spanish. After that we noticed new up coming bands that were singing in spanish and we really glad to see that we kinda inspired the L.A. ponk scene now as well as other bands to sing in spanish. We recently worked on a song with english lyrics entitled " D-Beat Noize Ear Massacre" first song we have english lyrics

5-what about your stuffs and releases?? i remember you have released one demo a time ago,it was self produced?...so what more else did you recorded or released?
We self released our first demo CD-R in 2008 we only made about 100 copies and most were given away for free to friends, touring bands, fans, etc. Next we release our "Terror Tape" which was a raw recording releaed on the Silenzio Statico label were not so sure how many of those tapes were pressed but were guessing around from 100-200?? but at this moment were are going to re-release the tape with actual "studio" recordings. We have a 4 way comp. split lp comming out with BESTHÖVEN, WARVICTIMS, and PEACE OR ANNIHILATION released of Bombs Away Records and Crucificados Records. Thats pretty much it for now but we are trying to work on new stuff for our own 7"

6-what about the "NO TOMORROW" 4 way comp. LP we are spliting now??
what you can say about?...what you are hoping from this upcoming and of course KILLER Record??
We are thankfull that we able to get on such a kick ass project! we can say that this is going to be a total dis attak record! we hope to get our shit together and do a little west coast tour for this release.

7-what about your planned split ep with PEACE OR ANNIHILATION??
waht is the reason it was cancelled??
It wasnt canceled just that the record lable that was going to put it out bailed out on us and we never heard back from him which is Yellow Dog Records. Right now its on hold till we find a record lable that is intrested in releasing this split.

8-what are your favorite bands today? what did you most heard these last weeks??
We actually really dont have favorite bands because all bands are great but we are heavily influenced by raw d-beat ponk bands world wide. Weve all been listening to different things from Anti-Cimex to Gai to Disclose etc.

9-tell us about the gigs in your area...what types of places to play....and some cool bands you have played with....
Gigs over here are raw backyard gigs which we mostly play almost every weekend or atleast try. In L.A. you can play from a backyard show to a venue, a bar, the L.A. River basically any place where we can get people to come get drunk and have a good time. some of the bands weve played with are: Rayos-x, Tuberculosis, Asko, Mata Mata, Viacrusis, Neveskade, Detonize, Dead Noise, Saber-M, Por Que, Lakra, Deskonocidos, D-Clone, Sick Em', NxN. and All the other great bands we've played with.

10-what more else you can say about KRÜEL and upcoming works??
Not much shit we are just working on new material for our 7" some new shirts n merch from help from our friends at Black Market Distribution www.blackmarketdistro.com

11-and now the end....the end is near...it´s time to say.......
thanx to all the people who helped us with gigs for supporting us all the touring bands we've played with all the girls who gave us beer and sex ha! ha!
FUCK OFF AND DIE ARGHHHHHHHHHHH AHKJSDLFSDN
JEFAS NALGASKSJHGDKJKDFSJDLHJGSDGFDHJHFSJKJJDFJHGJIRIRGK
JNGFV
666....XKJHSFDJGHDFJLGSJREJGBLENGNTCMTIURMO

www.myspace.com/xkruelx
KRÜEL playing "Disgrace and Destruction" from BESTHÖVEN=

segunda-feira, 3 de maio de 2010

HOLOKAUST INTERVIEW-2010


The first time i heard HOLOKAUST was some years ago in their amazing split ep with DISSYSTEMA,i enjoyed a lot that split ep...specially when i heard the ANTI-SECT cover that is really amazing there....so i got their compilation trax CD that is a killer one also,since here you have beyond the trackx from that split,trax from their first ep,more two splits also....with an original sound HOLOKAUST is getting more and more palyed here in my headquarter!!....so let´s go to HOLOKAUST!!

01-first ...what you can tell us about the history behind HOLOKAUST ? when was formed....and how you decided to the band...etc...
Riouxbn:I started the band in the summer of 1999 in downtown Riverside Ca. just out of shear boredom.there went any punk rock bands in our town so me and a my friends started one.

02- why "HOLOKAUST" ?
Riouxbn:We had a gig before we had a name,the guy who asked us to play was gonna make the flyer that night so we had to think of something quick.we were gonna change it, we just never bothered.also i just wanna add about the name, we are in no way a nazi band(I'm Mexican)

03-The line up is still the same? and your members did played in any bands before?
do you make some others works beyond HOLOKAUST....play in others projects or other bands....work with distros,labels...etc....???
Riouxbn:No,i'm the only original member,none of us played in any band that recorded anything.Other than the band we aren't involved in other projects because our day jobs steal too much of our time plus 2 of us have children

04-how you describe your song...to someone that no did hear you yet?
Riouxbn:Thats hard to answer, but a friend from work who knows nothing about punk/hardcore said we sound like Black Sabbath on amphetamines

05-what you wanna covering in your lirycs? and who made the lirycs in the band?
Riouxbn:Most of our songs deal with mans inhumanity and also our opposition to armed conflict.The lyrics are written by me

06-the first work i hear from you was the split ep with DISSYSTEMA and i really enjoyed it...specially for the use of synth...that is a thing that broke some "padrons" in punk music....are you using others instruments yet in some of your musics??
Riouxbn:Thank you! i think it has to do to the fact we listen to tons of other forms of music.I think there are too many rules in punk music.We're basically using guitars and drums but if a song calls for a different instrument we'll use it

07-Are you vegan? vegetarian? how you can see it can be good in the punk scene?
Riouxbn:No i hardly eat meat but i can't say i'm vegetarian.Vegan, vegetarian is a very personal choice, an honorable one,but a choice that shouldn't be used to divide the punk scene

08-what bands inspired you and your favorite bands as well...what the bands you did heard these last times??
Riouxbn:bands that inspired me are Crass, Discharge, Crucifix, Motorhead, The Beatles, Crisis, Siouxsie And The Banshees, Ramones, Anti-System, Xmal Duetschland, The Execute, Black Sabbath, 80s Metallica, Rattus ,Antisect, Blitz,Sex Pistols, Clash, Potential Threat, Kraut, Ratos de Porao. Eskorbuto, Olho Seco,Broken Bones, Charged GBH, Uk Subs,
Sorry i don't understand the second part of you question.

09-what are the great bands in your area you can recommend to us today?
Riouxbn:Some great bands in our area are Bombraid, Mundo Muerto, Against Empire, SMD, Secret Sect, Temple of dagon,

10-how is the things there talking about zines?? there is many true zines yet?? i mean "paper" zines yet? since it is getting more and more hard to see...
Riouxbn:yeah i don't see many zines anymore because of the internet,i miss them,but i think they will be back only they will be very local

11-i think that your LP/CD is many cool since is a comp. with all your old works....how you decided to release this LP....and of course what will be your next releases??
something new to coming soon??
Riouxbn:only the cd is a comp. our ep's are out of print so we put them on the cd.I know it's taking forever to put out our next record (years in fact) every time we are about to start something bad happens,and we have very limited funds

12-and now the end....the end is near...it´s time to say.....
Riouxbn:Thank you so much for the interview and your interest in our band,stay positive and if you can't change the world don't let it change you

www.myspace.com/holokaust54